łososiowe taglioline z sosem serowym, brokułami i migdałami

Ehhh… ja już myślami jestem nad morzem. Ale czeka mnie jeszcze przed tym wyjazd do Warszawy, na myśl o którym równie intensywnie się cieszę, tym bardziej, że wybieram się tam z Gregorem i Bratem Antkiem:)

Tymczasem coraz bardziej szalejące gałęzie za oknem chyba zwiastują ulewę, a ja zajadam makaron z gęstym sosem, na który pomysł podrzucił mi stary, dobry Knorr. Fix Knorr;)

Składniki (dla 2, 3 osób):

– ok. 300 g makaronu (u mnie łososiowe taglioline)

– 250 g gęstej śmietany 18% tłuszczu

– po ok. 100 g utartych lub rozdrobnionych serów: mozarella, lazur, bursztyn, ementaler

– 4 brokułowe różyczki

– 2 szalotki

– ok. 100 ml wody

– 2 łyżeczki płatków migdałowych

– łyżeczka oleju rzepakowego

– przyprawy: sól, kolorowy pieprz, czosnek granulowany, suszona natka pietruszki

Makaron ugotowałam al dente w dużej ilości osolonej wody.

Na niewielkiej ilości oleju podsmażyłam posiekaną szalotkę. Ugotowałam i rozdrobniłam różyczki brokułowe.

Śmietanę zmieszałam z wodą i startymi serami, zagotowałam aż sery się rozpuściły i powstał sos. Dodałam szalotkę, brokuły i przyprawy.

Makaron polałam sosem i posypałam płatkami migdałowymi oraz suszoną natką pietruszki.

Skomentuj

