szron arbuzowy

Nie da się ukryć, że pogoda nieprzerwanie wzbudza emocje, zwłaszcza latem, kiedy chyba większość urlopowiczów oczekuje słońca i upału. Nie wiem jak tam w innych rejonach Polski kształtuje się sytuacja, ale pogoda krakowska raczej mało kogo satysfakcjonuje (no chyba, że takich zimnolubnych, jak ja;)). Z drugiej strony, Krakowa nie można nazwać miastem typowo wypoczynkowym i różnorakie inne atrakcje rekompensują z pewnością braki aurowe;) No ale nie o tym chciałam, bo jako dla lokalnego patrioty są to dla mnie rzeczy oczywiste! Chciałam o arbuzowym szronie, dlatego takie pogodowe nawiązanie;) U mnie na termometrze dziś 12 st., więc nie zdziwię się, jak szron będę mieć nie tylko arbuzowy, ale także taki na szybie… Buahaha, żart myślę, że przedni, więc na nim poprzestanę i przejdę do moich ‚lodów’:)

Składniki:

– ok. 300 g odpestkowanego miąższu arbuza

– ok. 200 ml maślanki truskawkowej

– ok. 100 ml ubitej śmietanki 30%

– ok. 3 łyżki cukru pudru

– parę kropel esencji waniliowej (lub aromatu)

– szczypta cynamonu i kardamonu

Miąższ arbuza zblendowałam i zmiksowałam razem z cukrem pudrem, esencją waniliową i maślanką. Dodałam przyprawy i delikatnie zmieszałam z ubitą śmietanką. Mieszankę przelałam do plastikowej formy i wstawiłam na parę godzin do zamrażalnika mieszając co 15 minut widelcem, tak aby finalnie powstał szron.

Podawałam z bitą śmietaną i czekoladowo-orzechowymi chrupkami:)

6 Komentarzy

  1. apetycznie sie prezentuje 🙂

    10/08/2011 o 8:19 pm

  2. Tajemniczy Pan X

    Zapewne jest baaardzo smakowity 😉

    11/08/2011 o 7:03 pm

  3. dorotku

    Ja chceeeeeee tooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    17/08/2011 o 10:51 pm

Skomentuj

