letnia tortilla z orientalnym kurczakiem

Niby nic specjalnego, po prostu szybka i lekka przekąska na lato:) Ale za to pyszna i dająca wiele możliwości. Szybka zwłaszcza, gdy korzysta się z gotowych tortillowych placków, tak jak ja. A pyszna, gdy napcha się do nich świeżych warzyw i aromatycznego, dobrze doprawionego kurczaka. Czasem lubię, tak na szybkiego, owinąć te dobra plackiem, polać sosem jogurtowym i po prostu spałaszować:)

A na Małym Rynku w Krakowie znów kramy:) ‚Żywnościowe’;) Pierogi, przysmaki węgierskie, słowackie, wędliny, sery, wina! Uwielbiam takie atrakcje i marzyłabym o tym, by tego typu stragany nie znikały z ulic i rynków przez cały rok! Widziałam na własne oczy przyrządzanie lángosa / lángoša i mam zamiar spróbować we własnej kuchni:)

A teraz tortilla:)

Składniki: (dla 2 głodnych osób na obiad, lub 4 w ramach przekąski)

– 4 placki tortillowe

– 300 g filetów z kurczaka

– 8 pomidorków koktailowych

– 4 rzodkiewki

– parę liści sałaty lodowej

– 4 łyżki ugotowanych ziaren kukurydzy

– mały jogurt naturalny + łyżeczka majonezu + przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku + sól, pieprz, słodka papryka do przygotowania sosu

– łyżka oleju (u mnie aromatyzowany pomarańczą i cynamonem)

– przyprawy (do kurczaka): sól, pieprz, mieszanka do kurczaka, za’atar, sproszkowana trawa cytrynowa, słodka papryka, tymianek, cynamon

Mięso pokroiłam drobno i podsmażyłam na oleju, na który wcześniej wsypałam przyprawy.

Tortillowe placki podgrzałam, posmarowałam sosem jogurtowym, dodałam pokrojone warzywa i mięso. Zawinęłam zgodnie z poradami zamieszczonymi na opakowaniu:)

2 komentarze

  1. uwielbiam tortille, teraz będę sobie sama robić
    pozdrawiam
    http://swiat-kuchni.blogspot.com/

    07/08/2011 o 9:14 pm

    • 🙂 Polecam, bo jest pyszna i łatwa w przygotowaniu:)

      07/08/2011 o 11:08 pm

Skomentuj

