krem cukiniowo-cebulowy z miętą i serem bałkańskim

Zainspirowana pozycją z menu jednego z nowosądeckich lokali, w którym gościliśmy w zeszły weekend, przypomniałam sobie o zupie z cukinii. Oczywiście w postaci kremu, bo inaczej sobie przecież nie wyobrażam, ani nawet nie mam takiego zamiaru, a poza tym, nie wiem czy potrafię i nie będę się nad tym ani zastanawiać ani dłużej rozwodzić;) Porzuciwszy tę kwestię przejdę do szczegółów. Szczegółem, ale niemałej wagi jest dodatek świeżej, orzeźwiającej mięty i sera typu bałkańskiego, którego konsystencja i słoność wspaniale komponuje się z mało wyrazistym w istocie smakiem cukinii.

P.S. Cudna pogoda w Krakowie trwa! Gęste chmury, chłodne powietrze, pokrapujący deszcz… Takie lato luuubięęę!:) Może to i zakrawa o bluźnierstwo, ale co zrobić?!;)

Składniki (2-3 porcje):

– średnia cukinia

– 2 żółte cebule

– 3 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– pół pęczka mięty

– 2 łyżki gęstej śmietany

– pół litra bulionu warzywnego

– łyżeczka oleju (rzepakowego)

– 100 g słonego sera (typu) bałkańskiego

– przyprawy: sól, czerwony pieprz, suszona pietruszka i czosnek niedźwiedzi

Cebulę i cukinię pokroiłam w drobną kostkę i poddusiłam na niewielkiej ilości oleju.

Warzywa zalałam bulionem i gotowałam do miękkości. Dodałam pokrojony na kawałki czosnek, poszatkowaną miętę i przyprawy.

Zupę zblendowałam, zaprawiłam śmietaną.

Podałam z pokrojonym w kostkę serem bałkańskim.

 

2 Komentarze

  1. Bardzo ciekawa zupka. Te dodatki na pewno sprawiają, że smak jest bardziej wyraźny, bo sama cukinia jest dość mdła. A pogoda, no cóż lipiec zgodnie z tym czego się uczyłam na studiach właśnie taki powinien być – deszczowy 🙂

    31/07/2011 o 5:13 pm

    • Otóż to, taki lipiec lubię:)
      A zupa faktycznie bardzo zyskuje w towarzystwie takich dodatków:)
      Dziękuję za komentarz:)

      31/07/2011 o 9:32 pm

Skomentuj

