lekka zupa z kapusty

Nadal staram się przyzwyczaić do kapusty. Idzie mi naprawdę nieźle, mimo że nie znam zbyt wielu kapuścianych przepisów. Ostatnio postanowiłam przygotować prostą zupę, rzec bym można, że niemalże bulion, bo składników w niej jak na lekarstwo, ale o to właśnie mi chodziło – by nic nie zdominowało smaku świeżej kapusty. Taki napar smakował jak najbardziej zachęcająco, a w dodatku był lekki i zdrowotny;)

Składniki:

– pół główki młodej kapusty

– 1 biała cebula

– 1 mała marchewka

– 1 mała pietruszka

– kawałek korzenia selera lub pasternaku

–  biała część małego pora

– 1 łyżka mieszanki suszonych warzyw

– 1 – 2  łyżki drobnego makaronu (np. orzo, gwiazdki)

– ok. 700 ml bulionu warzywnego

– 1 łyżeczka oleju rzepakowego

– przyprawy: sól, kolorowy pieprz, zielona czubryca, tymianek, natka pietruszki, koperek

Kapustę drobno poszatkowałam. Cebulę, marchewkę, pietruszkę, pasternak, seler i por pokroiłam w kostkę, lekko poddusiłam na odrobinie oleju rzepakowego. Do gorącego bulionu wrzuciłam kapustę, duszone warzywa, suszone warzywa i makaron. Gotowałam do momentu gdy warzywa i makaron były miękkie. Na koniec doprawiłam dobrze zupę i posypałam obficie natką pietruszki.

2 komentarze

  1. wykrywaczsmaku

    przepiękne zdjęcia!

    05/07/2011 o 8:38 pm

Skomentuj

