rolowany ryż z wędzonym łososiem

Dziś moje oficjalne zakończenie roku szkolnego:) Jeszcze tylko dwa semestry i, jak Bóg da, będę panią od rytmiki;)

 Nie mogę powiedzieć, że ‚nareszcie się będę byczyć do woli’, gdyż, spójrzmy prawdzie w oczy, nie przemęczam się za specjalnie na co dzień, więc raczej różnica będzie trudna do uchwycenia. Ale jednak świadomość prawdziwych wakacji jest bardzo przyjemna. A samo brzmienie tego słowa miło łechce uszy;)

Od dłuższego czasu miałam ochotę zrobić rzecz prostą, ale, zdawało mi się, że pracochłonną. Nie miało to być coś w guście sushi, ale jednak nieco inspirowane Dalekim Wschodem. Kiedyś na blogu Psotki mignął mi pewien przepis i po jego drobnym zmodyfikowaniu powstały moje ‚rulony’ z ryżu z wędzonym łososiem. Do tego ‚sos’ z awokado, dosyć luźno, zdaje się, związany z japońską kuchnią, ale niezwykle smaczny i przełamujący nieco mdłość ryżu;) Taka niby to fuzja;)

Składniki:

– ok. 60 g ryżu (u mnie, że tak to ujmę, zwykły)

– 100 g płatów wędzonego łososia

– pół awokado pokrojonego w słupki

– 1 łyżka octu ryżowego

– przyprawy: sól, gol-rang

Ryż ugotowałam z dodatkiem przypraw i octu. Ostudzony formowałam w rulony, w środku umieszczając po jednym słupku awokado i przykrywałam pokrojonymi na mniejsze części płatami wędzonego łososia.

Ruloniki podałam ze wspomnianym wcześniej sosem à la guacamole z awokado, czosnku, pomidora i soku z limonki oraz z ciemnym sosem sojowym.

6 komentarzy

  1. wszystkie Twoje potrawy idealnie trafiają w moje kubki smakowe 🙂

    27/06/2011 o 12:36 pm

    • Bardzo się cieszę 🙂
      I dziękuję za komentarz 🙂

      27/06/2011 o 2:32 pm

  2. Tajemniczy Pan X

    Hm, hm, hm, rybka 🙂

    27/06/2011 o 6:00 pm

  3. Świetna przekąska!

    22/07/2011 o 7:46 pm

Skomentuj

