(niewyjściowy) krem szparagowy

Ciąg dalszy cieszenia się szparagami:) Trzeba się nacieszyć, bo potem znów nie będzie.

Zupa z białych szparagów jest nieziemsko pyszna i delikatna. Dodatkowo powinna mieć śliczny, śnieżny kolor (w sam raz na komunię;)). Moja jednak takim się nie może poszczycić. A wszystko za sprawą czerwonej cebuli, która podczas obróbki termicznej i miażdżenia jej blenderem zmienia kolor na, nie bójmy się tego powiedzieć, bury. Walor smakowy jednak odnajduję nader przyjemnym dla podniebienia i zaświadczam uroczyście, że ta niezbyt wyjściowa barwa nie ma nań znaczącego wpływu:)

Jednak rekomenduję powstrzymać się od korzystania w tym przypadku z czerwonej cebuli, chociaż wiem, że ta wersja (kolorystyczna) jest bardzo kusząca i trzeba będzie stoczyć zażartą batalię z samym sobą;) Biała lub chociaż żółta cebula powinny się nadać znacznie lepiej;)

Składniki (dla 2 osób):

– pęczek białych szparagów (ok. 9-10 sztuk)

– 3 cebule (u mnie, jak widać, czerwone;))

– 3 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– 250 ml bulionu warzywnego

– 250 ml mleka

– garść startego parmezanu

– łyżka masła czosnkowego

– przyprawy: sól, biały pieprz, gałka muszkatołowa

Obrane szparagi pokroiłam w mniejsze kawałki. Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Do rozgrzanego masła wrzuciłam cebulę i kawałki szparagów (oprócz główek). Zalałam bulionem i gotowałam do miękkości (ok. 15 min). Dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek. Całość potraktowałam blenderem. Dodałam mleko, parmezan i przyprawy oraz główki szparagów. Gotowałam jeszcze ok. 7 min, by główki również zmiękły.

4 komentarze

  1. Tajemniczy Pan X

    A cóż to za „szlachecki” napój w tle ? 😛

    08/06/2011 o 1:59 pm

  2. wygląda zjawiskowo! też mi „niewyjściowy”, phi… ;P

    09/06/2011 o 11:55 am

Skomentuj

