wiosenne łazanki

Kapusta, to kolejne warzywo, które dawniej omijałam szerokim łukiem i w dodatku czyniłam to z ostentacyjnym niesmakiem. Ale te czasy minęły były bezpowrotnie:) Już jakiś czas temu przeprosiłam się z kapustą i spożywam ją w ilościach, jak na mnie, ponadprzeciętnych. Najbardziej lubię taką młodą, słodką i z dużą dawką cebuli.

Robię zawsze więcej takiej delikatnie zasmażanej, z boczkiem, żeby dać trochę Mamie i Babci odwdzięczając się za różne pyszności, którymi one mnie raz po raz raczą:)

Moja kapusta jest zupełnie zwykła, bez żadnych specjalnych przypraw, nawet bez kminku, bo Gregor za nim nie przepada. Jest za to kremowa, jeśli tak można powiedzieć o tym warzywie, i bosko słodka. Robię ją tak, żeby smakiem jak najbardziej przypominała charakterystyczną kapustę, którą najczęściej się zajada w Czechach – z ziemniaczanymi knedlikami i duszonym mięsem. Tam się właśnie z kapustą przeprosiłam:)

Składniki:

– główka młodej kapusty

– 0,5 kg żółtej cebuli

– 200 g boczku

– łyżka oleju rzepakowego

– zasmażka: łyżka masła + łyżka mąki pszennej

– przyprawy: sól, czarny pieprz, 2-3 łyżki cukru trzcinowego

Kapustę poszatkowałam, obficie posoliłam, a po 20 minutach przelałam wrzącą wodą, by pozbyć się goryczy i lekko zmiękczyć liście. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i podsmażyłam na odrobinie oleju rzepakowego. Dorzuciłam kapustę i dolałam nieco wody. Dusiłam pod przykryciem około godziny, by kapusta całkowicie zmiękła (ja lubię lekko rozgotowaną. Czas gotowania można oczywiście skrócić). Dodałam cukier i przyprawy oraz zasmażkę sporządzoną z łyżki masła i mąki pszennej dobrze zmieszanymi z paroma łyżkami wywaru spod kapusty. Po dodaniu zasmażki kapustę jeszcze raz zagotowałam by pozbyć się smaku surowej mąki. Do gotowej kapusty dodałam pokrojony w kostkę, wysmażony boczek.

Makaron łazankowy ugotowałam al dente w osolonej wodzie. Wymieszałam z kapustą i już:)

2 komentarze

  1. Ależ się głodna zrobiłam patrząc na te zdjęcia. Pozdrawiam

    06/06/2011 o 3:21 pm

Skomentuj

