risotto ze szparagami

Jak tak zaglądam na blogi i gadam z ludźmi, to wychodzi mi, że chyba bardziej lubiane są zielone szparagi. Ja natomiast, zdaje się, bo przyznaję, że trudno zdecydować, wolę białe. Ale naturalnie, nie pogardzę żadną odmianą:)

Dla mnie najlepsze są ugotowane i podane ‚po polsku’, czyli polane stopionym masłem i bułką tartą. Nic więcej nie potrzeba:) Ale z białych przyrządzam nieraz również zupę krem (a jakże;)) oraz dodaję je do kremowego risotto:)

Składniki:

– 200 g ryżu (u mnie arborio)

– pęczek białych szparagów

– kieliszek białego wytrawnego wina

– 600 ml bulionu warzywnego

– 2 szalotki

– 2 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– 60 g startego parmezanu

– łyżka solonego masła

– łyżka oliwy z oliwek

– garść posiekanej dymki

– 4 plastry długodojrzewającej szynki (u mnie westfalska)

– przyprawy: czarny pieprz, sól, szczypta cukru

Obrane szparagi ugotowałam w wodzie z dodatkiem szczypty cukru i soli. Pokroiłam na mniejsze kawałki.

Na rozgrzaną oliwę wrzuciłam poszatkowaną szalotkę i czosnek. Następnie dodałam ryż. Wymieszałam i wlałam kieliszek wina. Gdy wino odparowało dodawałam partiami ciepły bulion aż do całkowitego wchłonięcia go przez ryż (ok. 15 min.) często mieszając. Do ugotowanego ryżu dodałam parmezan i masło oraz dobrze przyprawiłam.

Risotto podałam ze szparagami, podprażonymi kawałkami szynki westfalskiej i posiekaną dymką:)

2 komentarze

  1. zawsze, gdy tu wchodzę to jestem głodna ;>

    20/05/2011 o 9:23 am

Skomentuj

