‚pankejkowe’ placki z wiosennym twarożkiem

Moje Matczysko o tej zacnej porze roku, jaką przyszło nam się wreszcie rozkoszować, lubuje się w przyrządzaniu pysznych twarożków ze świeżymi warzywami prosto z naszego Kleparza. Biały serek, gęsta śmietana (albo w odchudzonej wersji – jogurt) i duuużo nowalijek w postaci rzodkiewki, cebuli i szczypiorku tworzą superpyszną, wiosenną kombinację:) Niedawno wśród wałówki od Rodzicielki znalazłam porcyjkę właśnie takiego twarożku. Powzięłam decyzję przeznaczenia go na jakiś ‚konkretny’ cel, zanim nastąpiłoby niechybne i nieuchronne wyjedzenie go w całości łyżką;) Stał się ‚omastą’  do grubych naleśników w guście pankejków (żeby nie powiedzieć, że to one były dlań tylko tłem:)).

Składniki:

– 1 szklanka mąki (u mnie żytnia pół na pół z pszenną pełnoziarnistą)

– 1 szklanka mleka

– ok. pół szklanki gazowanej wody mineralnej

– 1 jajko

–  pół łyżeczki proszku do pieczenia

– 1 czerwona cebula

– 10 dkg polędwicy drobiowej

– przyprawy: czarny pieprz, sól, tymianek

Mąkę z proszkiem do pieczenia, mleko, jajko, wodę połączyłam i dobrze wymieszałam. Odstawiłam na 30 min. Gdy ‚ciasto’ odstało, co mu się należało, wmieszałam weń poszatkowaną cebulę i pokrojoną w drobne kawałki polędwicę drobiową oraz przyprawy. Na rozgrzanej patelni teflonowej spryskanej lekko oliwą smażyłam dość grubiutkie, ale za to nie odznaczające się dużą średnicą placuszki. Po parę minut z obydwu stron. Zjedzone były z sałatą lodową i maminym pysznym twarożkiem:)

4 komentarze

  1. Tajemniczy Pan X

    Mniam, mniam 😀

    13/05/2011 o 6:26 pm

  2. tęsknię za wiosennym twarożkiem 🙂

    14/05/2011 o 12:00 pm

    • Ja też już tęsknię, bo mi się skończył 😉
      Mam nadzieję, że Matula znów niedługo mi taki zrobi 🙂

      14/05/2011 o 3:38 pm

Skomentuj

