tagliatelle lub wstążki z sosem szpinakowym i wędzonym serem

Szpinak, chyba dla większości, we wczesnej młodości ma smak, nazwijmy to, kontrowersyjny. A dobry staje się od pewnego momentu. Momentem tym dla mnie było przekroczenie po raz ostatni progu przedszkola. Przekroczenie, dodam, na zewnątrz;) Teraz, gdy walę doń masę czosnku, sprawa przedstawia się z goła przeciwnie. Szpinak jest jednym z moich ulubionych zielsk;)

Składniki (dla 2 osób):

– 200 g makaronu tagliatelle lub wstążek

– 300 g szpinaku (Spinacia) – może być mrożony

– 2 cebule czerwone

– 6 (lub więcej;)) ząbków czosnku

– 100 g startego lub drobno pokrojonego wędzonego sera

– 100 ml śmietany

– mały serek topiony śmietankowy

– łyżka oliwy

– przyprawy: sól, czarny pieprz, chilli, odrobina gałki muszkatołowej

Makaron ugotowałam z dodatkiem soli. Szpinak mrożony ugotowałam, dodałam do niego uduszoną uprzednio na oliwie poszatkowaną cebulę, czosnek wyciśnięty przez  praskę, śmietanę, serek topiony i starty ser wędzony. Gotowałam aż wszystkie składniki połączyły się w jednorodną masę tworząc sos. Na koniec doprawiłam i podałam sos z makaronem:)

6 Komentarzy

  1. wszystko mi się podoba w tym daniu 🙂

    06/04/2011 o 9:51 am

  2. To jestem niezmiernie ukontentowana w zaistniałej sytuacji 🙂

    06/04/2011 o 1:37 pm

  3. Tajemniczy Pan X

    Łosoś.. i to wędzony…

    08/04/2011 o 1:57 pm

  4. mopswkuchni

    Mniam, dla mnie taki makaron jest the best!

    10/04/2011 o 3:48 pm

Skomentuj

