zwykła zupa z przecieranego grochu

Z niektórymi rzeczami mam tak, że dopóki sama nie zrobię, po swojemu, to mi nie smakuje. Tak było z kotletem mielonym, kapustą i właśnie z zupą grochową. Powodu takiego stanu rzeczy upatruję w używaniu przeze mnie dużej ilości czosnku, który w znacznej mierze determinuje smak potraw (czyt. zabija smak potraw;)).

Składniki (na czterodniową zupę, tak wyszło;)):

– szklanka grochu łuskanego (połówki)

– litr bulionu warzywnego lub mięsnego

–  4 (lub więcej) ząbki czosnku

– 2 ziemniaki

– 4 plastry boczku

– szczypiorek

– przyprawy: sól, zielony pieprz, majeranek, chilli

Groch gotowałam do miękkości w bulionie (ok. godzinę). Dodałam czosnek i doprawiłam. Zupę zblendowałam, podawałam z ugotowanymi i pokrojonymi w kostkę ziemniakami, poszatkowanym szczypiorkiem i wysmażonymi kawałkami boczku.

2 komentarze

  1. mopswkuchni

    Grochówka w takiej wersji bardzo mi odpowiada 🙂

    10/04/2011 o 3:50 pm

  2. Super:) Ja też właśnie taką polubiłam:) Zwykła, prosta, a taka smaczna:)

    12/04/2011 o 1:54 pm

Skomentuj

