paluchy (do piwa:)) i już za chwilę Prima Aprilis:)

W ramach kontynuacji akcji ratowania drożdży, upiekłam przekąskowe paluchy z aromatycznymi dodatkami. Niby nadadzą się jako dodatek do czerwonego barszczu, ale ja tam jestem zwolenniczką spożywania takich w towarzystwie piwa;)

Paluchy są prima aprilisowe, ale bez żadnego figla:)

Składniki (ilość orientacyjna):

– 25 g drożdży liofilizowanych

– 200 g pełnoziarnistej mąki pszennej

– ok. pół szklanki mleka

– łyżeczka cukru

– łyżka oliwy

– dodatki: łyżeczka soli + kryształki soli morskiej do posypania, 2 łyżki prażonej cebulki, łyżeczka czarnuszki, odrobina rozmarynu, małe opakowanie tartego parmezanu (do wyboru, lub tak, jak u mnie: wszystko naraz:D )

Drożdże rozpuściłam z cukrem w odrobinie mleka. Do ‚zaczynu’ dodałam mąkę, oliwę, sól i resztę mleka. Wyrobiłam ciasto. Wmieszałam do niego dodatki w postaci tartego parmezanu, prażonej cebulki, czarnuszki i rozmarynu. Całość odstawiłam na 30 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie z ciasta uformowałam paluchy, posypałam je kryształkami soli morskiej i piekłam przez ok. 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C.

2 komentarze

  1. Paluchy wyglądają wyśmienicie 🙂 Ja lubię najbardziej z sezamem, ciekawe czy by się udały?

    01/04/2011 o 10:31 am

    • Dziękuję:)
      A z sezamem pewnie też by były pyszne:)

      01/04/2011 o 1:14 pm

Skomentuj

