polenta z cebulowo-pieczarkowym sosem i udźcem indyczym

Ostatnio nie szalałam w kuchni. Znów zmogła mnie choroba.

No i czyniłam kroki w kierunku zdobycia tytułu pedagoga. Udało się:) W piątek zasiliłam, i tak już dosyć długie szeregi nauczycieli w moich dwóch Rodzinach;) Teraz jeszcze próbuję swoich sił w studiowaniu rytmiki i wieszczę, że będzie to już koniec mojej drogi edukacyjnej (przynajmniej ‚po tej stronie biurka’), ale pewności nie ma;)

Kolejne egzaminy przytłoczą mnie pewnie dopiero końcem czerwca (jak zwykle w moje urodziny…), więc nareszcie wygospodaruję w moim zawalonym obowiązkami (ale bluźnię!;)) życiu trochę więcej czasu na gotowanie, decoupage i muzykę:) A przechodząc, po tym przydługim wstępie nie w moim stylu, do spraw kulinarnych, to dziś będzie polenta. W dzieciństwie robiliśmy sobie z Tatą i Bratem wieczorami polentę ryżową. Jak mieliśmy na coś ‚smaka’, a sami nie wiedzieliśmy na co, lub zawartość szafek i lodówki pomagała nam zdecydować na co mamy ten apetyt. Nasza ryżowa polenta była lepka, wilgotna i aromatyczna od cebulki i czosnku. Uwielbiam ją:) Tym razem jednak przygotowałam klasyczną polentę, z kaszki kukurydzianej.

Składniki (dla 2 osób):

Polenta:

– 2 szklanki bulionu warzywnego lub gorącej osolonej wody

– 1 szklanka kaszki kukurydzianej / polenty

– 1 łyżka masła

– 1 łyżka oliwy z oliwek

W garnku o grubym dnie należy zagotować osoloną wodę lub bulion warzywny. Następnie wsypać kaszkę kukurydzianą i dodać łyżkę masła. Polentę trzeba gotować na małym ogniu przez około 20 min. do odparowania wody często mieszając. Gotową masę należy wyłożyć na wilgotną deskę i wyrównać  wierzch oraz brzegi zamoczoną łyżką. Po ok. 5-10 min., gdy polenta przestygnie i stężeje trzeba pokroić ją w prostokąty i smażyć w niewielkiej ilości oliwy na grillowej patelni.

Sos cebulowo-pieczarkowy z udźcem indyczym:

– 0k. 25-30 dkg mięsa z udźca indyczego

– 2 żółte cebule

– 10 dkg pieczarek

– łyżka oliwy z oliwek

– łyżka masła

– łyżka mąki

– przyprawy: sól, czarny pieprz, czosnek niedźwiedzi, słodka papryka

Udziec pokroiłam w kostkę. Cebulę poszatkowałam, a pieczarki pokroiłam w plasterki. Wszystkie te składniki podsmażyłam, a następnie dusiłam na łyżce oliwy. Gdy zmiękły i puściły ‚soki’, całość doprawiłam i zagęściłam masłem wymieszanym z mąką. Gotowałam do momentu gdy nie było czuć smaku surowej mąki i cebula rozgotowała się tworząc gęsty, aromatyczny sos.

8 Komentarzy

  1. te zdjęcia są po prostu oszałamiające 🙂

    01/03/2011 o 11:11 am

  2. Gratulacje belferko;) Potrawa bardzo sympatyczna. Dodałabym jeszcze jakąś chrupiącą surówkę 🙂 Wracaj do zdrowia. Mnie też ciągle coś łapie, właściwie od początku roku nie mogę się wykurować do końca.

    01/03/2011 o 2:19 pm

    • Dzięki:)
      To też się kuruj, jedź rosły porządne, czapkę załóż i do przodu:)

      01/03/2011 o 4:28 pm

  3. gdy widzę takie dania od razu mam ochotę wgryźć się w monitor 🙂

    01/03/2011 o 6:36 pm

    • Wow, to dla mnie prawdziwy komplement, dziękuję:)

      01/03/2011 o 6:47 pm

  4. hej, przypadkiem trafiłam na Twojego bloga i na pewno będę tu wracać! super przepisy i piękne zdjęcia. no a poza tym podziwiam wszechstronność: gotowanie, muzyka, kolczyki… wow! 🙂 pozdrawiam ciepło (i pozwalam sobie dodać u mnie zakładkę do Ciebie).

    02/03/2011 o 11:35 am

    • Hej! Wielkie dzięki za te miłe słowa:) Cieszę się bardzo, że podoba Ci się mój blog i jestem zaszczycona, że mnie dodałaś:)

      Jeśli może jeszcze tu zajrzysz, to wiedz, że też zaglądam na Twój blog:) Bardzo chciałam skomentować przepis na bułeczki z żurawiną, ale coś się stało, że nie mogę od paru dni publikować komentarzy na blogspot:/ Mam nadzieję, że to minie i będę mogła wyrażać swój zachwyt tam, gdzie należy:)

      Pozdrawiam:)

      02/03/2011 o 5:59 pm

Skomentuj

