pralinki kokosowo-migdałowe

Od jakiegoś czasu marzyłam o własnych pralinkach i… wykorzystaniu poświątecznych resztek bakalii:) W internecie natknęłam się na wiele przepisów prezentujących wykonanie tego typu ciasteczek, jednak zasób mojej lodówki i dość późna (jak zwykle;)) godzina (lub też wyjątkowo wczesna godzina poranna, jak ktoś mógłby uznać;)) zmusiły mnie do podjęcia pewnych modyfikacji i ustępstw. Efekt jednak, myślę, że godzien uznania. Słodkie, przytłuste i mało dietetyczne, no cóż… czasem można!

Moją główną inspiracją stał się przepis ze świetnego bloga Domowe Wypieki.

Składniki (ilość wysoce orientacyjna):

– 100 g niesolonego masła

– 2 łyżki mleka

– pół szklanki cukru pudru

– parę kropel aromatu śmietankowego

– wiórki kokosowe

– kruszone słodkie migdały

(te dwa ostatnie w ilości takiej, by udało się stworzyć dającą się formować masę, ok. 100 g + wiórki kokosowe do obtoczenia pralinek)

Masło utarłam z cukrem pudrem i aromatem śmietankowym na puszystą masę. Wmieszałam resztę składników w postaci wiórków kokosowych i migdałów. Uformowałam równe (starałam się;)) kuleczki, które obtoczyłam w kokosie i schłodziłam w lodówce.

18 komentarzy

  1. wygladaja jak rafaello i zapewne tak smakuja co?? super przepis!!

    13/02/2011 o 1:54 am

    • To prawda, smak jest trochę zbliżony:)
      Dziękuję:)

      13/02/2011 o 8:32 pm

  2. Piękne pralinki, piękne zdjęcia i piękny blog!! :)Pozdrawiam!!

    13/02/2011 o 3:35 am

  3. cudne są.. chętnie ich spróbuję.

    13/02/2011 o 7:11 am

  4. Są piękne, aż chciałoby się spróbować jednego…. 🙂

    13/02/2011 o 10:29 am

    • Cieszę się, że się podobają, bo to przecież przepis z Waszego prześwietnego bloga mnie na nie naprowadził:)
      Dziękuję za miłe słowa i za inspirację:)

      13/02/2011 o 8:36 pm

  5. takie śnieżne 🙂

    13/02/2011 o 2:24 pm

    • Też kojarzą mi się te praliny dosyć zimowo:)
      Dzięki:)

      13/02/2011 o 8:33 pm

  6. Tajemniczy Pan X

    Jak słodyczy nie lubię ,to TO bym zjadł 😉

    13/02/2011 o 8:24 pm

    • Hehe, no to supcio:) I nie ma sprawy, jeszcze są, to Ci przyniosę! Albo zrobię nowe, specjalnie dla Ciebie, Tajemniczy Panie X;)
      Bardzo dziękuję za uznanie;)

      13/02/2011 o 8:35 pm

  7. uwielbiam je:)

    15/02/2011 o 11:58 am

  8. Avelina

    Bardzo lubię migdały i kokos, więc jest to przepis w sam raz dla mnie.

    18/02/2011 o 8:35 pm

  9. Jeżeli smakują podobnie do rafaello to koniecznie muszę wypróbować ten przepis.
    BTW – Piękne zdjęcia. 🙂

    26/02/2011 o 8:30 pm

    • Praliny są bardzo smaczne, polecam. I mają coś ‚raffaellowego’ w sobie;)
      Dziękuję za komplement:)

      27/02/2011 o 12:24 pm

Skomentuj

