noworoczno-trzech-królowa konfitura cebulowa

Witam w Nowym Roku i oczywiście składam życzenia WSZYSTKIEGO NOWOROCZNEGO i TRZECH-KRÓLOWEGO:)

Uwielbiam cebulę. Zawsze, wszędzie i pod każdą postacią. Dzisiejsza konfitura potwierdza tylko ten niezaprzeczalny fakt;) Nadaje się wspaniale jako dodatek do mięs i wędlin (kiełbasy!!!), do chleba, a nawet jako ‚omasta’ do pierogów lub pyz. Ja jednak preferuję wyjadanie jej łyżką prosto ze słoiczka, wtedy najlepiej można rozkoszować się bogatym słodko-kwaśnym, aromatycznym bukietem i docenić niezapomniany smak konfitury.

Pomysł zaczerpnęłam od Anny Olson:)

Składniki:

– 6 dużych (dowolnych) cebul (u mnie zwyczajna Allium cepa w żółtej łupince;))

– 2 (albo więcej;)) ząbki czosnku

– 4 łyżki cukru trzcinowego

– 3 łyżki octu balsamicznego

– 2 łyżki oliwy

– przyprawy: sól, czarny pieprz, jeden goździk (opcjonalnie)

Cebule obrałam i pokroiłam w piórka. Dusiłam je na oliwie w rondlu o grubym dnie. Gdy cebule się zeszkliły dodałam cukier trzcinowy, ocet balsamiczny, przyprawy i całe ząbki czosnku. Całość znów dusiłam około 40 min. na wolnym ogniu, aż do skarmelizowania się cukru i zgęstnienia konfitury. Konfiturę taką można przechowywać nawet do paru tygodni w lodówce, w szczelnie zamykanym pojemniku. Można też oczywiście zamykać ją do słoiczków i pasteryzować:)

P.S. Zarówno Sylwester, jak i Nowy Rok mieliśmy bardzo udany. Jedno w gronie Przyjaciół, drugie w gronie Rodziny:) A teraz czeka nas jeszcze okres wzmożonego kolędowania;)

7 responses

  1. o niiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee,
    ja też uwielbiam cebulę i już wiem czym będę katować domowników w najbliższych dniach 😀

    09/01/2011 o 11:55 pm

  2. 🙂
    Polecam:)

    10/01/2011 o 12:22 am

  3. Aż musiałam do Ciebie zajrzeć, taki miałaś nick;)
    Ja uwielbiam cebulę ale jeszcze bardziej czosnek. Czasem, jak nie najdzie ochota, to robię sobie wieczorem chleb z masłem i z czosnkiem. Mój Pan twierdzi, że nie powinnam się zbyt zbliżać, ale ja zawsze doradzam, żeby także spróbował, wtedy nikomu nie będzie już przeszkadzać:)

    Póki co, tylko przejrzałam Twój blog, ale już wie, że podoba mi się konfitura cebulowa, z czego ja pomieszałaby różne cebule, aby było bardziej kolorowo. Ale myślę, że spróbuję przygotować to smarowidło:)

    11/01/2011 o 8:59 am

  4. ps. link do Easy Makeup i do Azjatyckiego Cukru też niczego sobie:) A wizaż.. no wiadomo;)

    11/01/2011 o 8:06 pm

  5. Dora

    Lubię cebulę wszystkie odmiany, ostatnio kupuję ja w http://www.warzywniak24.pl

    12/01/2011 o 10:53 am

Skomentuj

