świąteczne ciasteczka piernikowe

Tegoroczną pierwszą turę ciasteczek piekłam razem z kuzynką Marcelą. Potem zapakowałam i rozdałam podczas naszej wczorajszej przedwczesnej wigilii obchodzonej z przyjaciółmi i moim bratem;) Był też oczywiście barszcz z uszkami, ciasta, sałatki i różne rodzaje ryb przygotowane przez naszych gości. I choinkę już, też nieco przedwcześnie, ubraliśmy. Zaczęło być naprawdę świątecznie:)

Składniki (tym razem skorzystałyśmy z gotowej mieszanki piernikowej, ale zwykle wykorzystuję sprawdzony przepis z Wielkiego Żarcia):

– 2 szklanki mąki pszennej (część razowej)

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– 1 łyżeczka przyprawy do pierników lub 4 goździki, sporo cynamonu, szczypta pieprzu, szczypta kardamonu

– ćwiartka margaryny

– 1 jajko

– pół szklanki cukru trzcinowego

– 15 dag miodu

– 3 łyżki kruszonych migdałów

– kandyzowana skórka z cytryny

Do ozdoby:

– wiórki kokosowe

– lukier (cukier puder, nieco gorącej wody, aromat rumowy)

Ze wszystkich składników zagniotłam ciasto, rozwałkowałam, wycięłam świąteczne kształty i piekłam ciasteczka w rozgrzanym do 180 st. piekarniku przez około 20 minut. Kiedy wystygły polałam je lukrem i posypałam dosyć niedbale wiórkami kokosowymi, żeby wyglądały, jakby napadał na nie śnieg;)

2 komentarze

  1. Mmmm

    nie dalo sie z nich nic uksztaltowac bo bardzo sie lepily 😦

    21/11/2012 o 4:57 pm

    • Trudno mi orzec, co mogło pójść nie tak. Mogła to być wina mąki – w takim wypadku należy dać jej więcej.

      22/11/2012 o 1:37 pm

Skomentuj

