zupa chlebowa

Moja była super gęsta i, uwaga, nie zblendowałam jej, a to wielkie poświęcenie;) Zupa chlebowa jest idealna na zimowe popołudnia, bo niesamowicie rozgrzewa. A żeby ją przygotować nie trzeba nawet wyściubiać nosa za drzwi, bo składniki są tak przyziemne i codzienne, że znajdą się na pewno w każdym domostwie:) Konsystencja może co wrażliwszych odstraszyć, ale ja zaświadczam, że jej smak ma niewiele wspólnego z wyglądem;)

Składniki (dla 2 osób):

– 4 kromki razowego pieczywa (u mnie chleb pytlowy)

– 0,5 litra bulionu warzywnego

– połowa czerwonej cebuli

– 5 (lub więcej;)) ząbków czosnku

– 3 łyżki słodkiej śmietanki

– łyżka oliwy lub masła (czosnkowego, cebulowego)

– przyprawy: sól, czarny pieprz, czosnek niedźwiedzi, natka pietruszki

Rozdrobniony chleb przyrumieniłam na patelni wraz z poszatkowaną cebulą i rozgniecionymi ząbkami czosnku na łyżce masła (cebulowego). Do gorącego bulionu dodałam zawartość patelni i całość gotowałam na małym ogniu przez około 15 minut, mieszając i  rozdrabniając kawałki chleba widelcem. Pod koniec dodałam śmietankę i przyprawiłam zupę.

4 responses

  1. Kocham zupę chlebową :))))

    A Twoje zdjęcia mnie rozbrajają. Są po prostu piękne…

    21/12/2010 o 9:00 pm

    • Dziękuję:)
      Ale Twój blog, to dopiero skarbnica pomysłów na przysmaki:) Jestem stałym oglądaczem!

      22/12/2010 o 5:16 pm

  2. Natalan, dziękuję za komentarz, który napisałaś na moim blogu. Dzięki niemu trafiłam tutaj i baaardzo mi się podoba! Muszę w wolnej chwili dokładnie sobie pooglądać i poczytać! Z tego co tak zerknęłam na szybko, to masz wiele ciekawych przepisów opatrzonych pięknymi i bardzo apetycznymi zdjęciami! Pzdr gorąco Aniado Ps. Z przyjemnością dołączę do społeczności Polskich Blogów Kulinarnych:)

    26/01/2011 o 7:59 pm

    • Strasznie dziękuję za tak miły komentarz:) Mam nadzieję, że będziesz zaglądać:)
      Pozdrawiam:)

      26/01/2011 o 8:16 pm

Skomentuj

