kurczak w marynacie z gęstego jogurtu i cukiniowe racuchy

Z powodu panujących ostatnio chłodów, które skądinąd wcale mi nie przeszkadzają, postanowiłam przygotować dziś treściiiwy, dający energię obiad:) Gęsta zupa z selera naciowego na rozgrzewkę, a potem już chrupiące placuszki, rozpływający się w ustach, soczysty kurak i aromatyczne pieczarki:)

Kurczak marynowany w gęstym jogurcie

Składniki (dla 2 osób):

– filet z (pojedynczej) piersi kurczaka

– 150 g gęstego jogurtu naturalnego

– 4 (albo więcej;)) ząbków czosnku

– przyprawy: sól, pieprz, ‚przyprawa do kurczaka’, ostra papryka, czosnek niedźwiedzi, czubryca, pieprz ziołowy, tymianek, rozmaryn

Filet pokroiłam na małe kawałki, dokładnie wymieszałam z jogurtem i przyprawami i odstawiłam na 2h w chłodne miejsce. Gdy mięso się zamarynowało nadziałam je na patyczki do szaszłyków i piekłam w piekarniku pod grzałką przez około 20 min.

Cukiniowe racuchy

Składniki (dla 2 głodnych osób):

– średnia cukinia

– pół czerwonej cebuli

– 4 (lub więcej;)) ząbków czosnku

– jajko

– 5 łyżek mąki pszennej

– przyprawy: sól, pieprz

– łyżka oleju rzepakowego

Cukinię, cebulę i czosnek starłam na grubych oczkach tarki. Wymieszałam z żółtkiem, ubitym na dość sztywną pianę  białkiem, mąką i przyprawami. Smażyłam do zrumieniania na teflonowej patelni, na niewielkiej ilości oleju rzepakowego.

P.S. W miniony weekend nawiedziliśmy domostwo moich Rodziców z okazji imienin Mateńki:) Spośród przeróżnych smakołyków jakie przyrządziła, najbardziej uradowała nas nasza ulubiona papryka faszerowana ryżem, grzybami i mielonym mięsem:)

A wczoraj natomiast wysłuchaliśmy charytatywnego koncertu na Kazimierzu. Organizatora, zespół NiPU, wspierała wokalnie kuzynka Olura:) Well done, Olura;)

Skomentuj

