andrzejkowe fondue

Z okazji andrzejkowego lania wosku, postanowiliśmy polać i serek:) A jak wiadomo, na konsumpcję serka każda okazja jest dobra:) Podążając za sugestią propagatora polskich produktów, miłośnika kuchni i kucharza, Grzegorza Łapanowskiego, postanowiłam również wesprzeć rodzime serowarstwo, w związku z czym w andrzejkowym fondue szwajcarski gruyère zamieniłam na nasz długodojrzewający bursztyn. Był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę! Słodki, płynny serek złamany alkoholem to idealne połączenie, jak znalazł na andrzejkowy wieczór:)

Nasze andrzejkowe fondue serowe (składniki dla 2 osób):

– 10 dkg utartego sera bursztyn

– 10 dkg utartego sera ementaler

– ząbek czosnku

– pół kieliszka białego wytrawnego wina

– kieliszek wiśniówki lub kirszu (u nas zamiast nich było Fuoco dell’ Etna:D)

– łyżka mąki ziemniaczanej

– przyprawy: sól, biały pieprz

– pieczywo pokrojone w kostkę i przypieczone w piekarniku lub tosterze (u nas chlebek Tramezzini)

Rozgrzałam natarte czosnkiem żeliwne naczynie do fondue, wlałam wino i stopniowo dorzucałam utarte sery. Gdy sery się rozpuściły dolałam do nich mieszankę mąki ziemniaczanej i ‚ognistej lawy Etny’;). Kiedy sery przekształciły się w jednolitą masę, całość doprawiłam i podałam na podgrzewaczu z przypieczonym chlebkiem:)

Na koniec wróżylismy z lanego przez klucz francuski;) wosku… ciekawe rzeczy nam wylazły… tylko nie jestem pewna czy chciałabym, żeby moja wróżba rychło się spełniła;) Może kiedyś…;)

3 Komentarze

  1. I think that this is an interesting article.
    Very nice.
    Congratulations.

    04/12/2010 o 6:45 pm

  2. ChiQuitA89

    Ale mi narobiłaś smaku na to founde… Osobiście polecam nabić na patyczek grzankę bazyliową, albo winogrono bezpestkowe… Mmm…

    05/12/2010 o 10:07 pm

    • Ooo, uwielbiam takie połączenia ciekawe, więc z pewnością następnym razem zastosuję się z rozkoszą do Twojej sugestii:)

      05/12/2010 o 11:45 pm

Skomentuj

