‚multikulturalne’ spaghetti napoli

Ostatnimi czasy cierpię na chroniczny brak czasu na gotowanie. Natłok zajęć każe mi ratować się półproduktami albo gotowymi daniami oraz wspaniałym bigosem mojej Mamy, który czekał w zamrażalniku na ‚czarną godzinę’… Niedawno natomiast, z nieoczekiwaną odsieczą przybyła Babcia racząc nas ogromną porcją domowych krokietów z mięsem i jeszcze pokaźniejszą dawką zasmażanej kapusty. Kamień spadł mi z serca – śmiercią głodową nie sczeźniemy;)

Dziś jednak, przy niedzieli, ugotowałam pyszny, prosty makaron. Napoli. Niezbyt wegetariański, za to z ‚autorskimi’ dodatkami;)

Składniki (na 2 porcje):

– ok. 200 g makaronu spaghetti (u nas śliczne sprężynki fusilli bucati lunghi)

– pomidory pelati  (ok. 300 g)

– 3 kiełbaski berlinki

– pół cebuli

– 3 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– odrobina oliwy

– przyprawy: sól, czarny pieprz, suszone bazylia, oregano i pietruszka

Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie z dodatkiem soli i oliwy. Również na oliwie poddusiłam poszatkowaną cebulę i czosnek, dodałam pomidory i pokrojone w krążki berlinki. Sos przyprawiłam i gotowałam aż zgęstniał. Podałam z odcedzonym makaronem:)

Skomentuj

