zapiekanka pasterska lub galicyjska;)

Kiedyś taką jedliśmy w krakowskiej restauracji Chłopskie Jadło. Było to latem i mimo skwaru smakowała wyśmienicie, dlatego spodziewałam się, że jesienną porą jej walory smakowe cudownie się zwielokrotnią. I fakt, taka ciepła, jakby nie patrzeć, przyciężkawa, jednogarnkowa potrawa idealnie sprawdza się podczas chłodów, mgieł i słoty. Pokrojone w duże, nierówne kawałki warzywa i boczek nadają rustykalnego charakteru. Do tego koniecznie kufel spienionego piwa pszenicznego i już wszystko wygląda bardziej galicyjsko;)

Postanowiłam zrobić ją po swojemu.

Składniki (dla 2 osób):

– 4 średnie ziemniaki

– 2 cebule

– 2 jajka ugotowane na twardo

– 20 dkg pieczarek

– 4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– 10 dkg boczku

– łyżeczka oleju rzepakowego

– natka pietruszki

– przyprawy: sól, czarny pieprz, ostra papryka, czosnek niedźwiedzi, majeranek

Obrane ziemniaki ugotowałam i pokroiłam w grube plastry. Z pokrojonego w spore kawałki boczku wytopiłam tłuszcz i odsączyłam. Na teflonowej patelni o dużej średnicy, na łyżce oleju rzepakowego podsmażyłam pokrojoną w piórka cebulę i posiekany czosnek. Następnie dorzuciłam pokrojone pieczarki oraz plastry ziemniaków i boczek. Gdy potrawa ładnie się przyrumieniła dodałam przyprawy i posypałam pokrojonym w plastry jajkiem na twardo oraz natką pietruszki.

Brak słońca czy chociażby dostatecznie jasnego światła dziennego wybitnie kiepsko wpływa na jakość zdjęć… To jeden z niewielu aspektów jesieni, który nie napawa mnie radością…

4 komentarze

  1. Tajemniczy Pan X

    Ładnie pachnie 😛

    16/11/2010 o 6:33 pm

  2. rzelynska

    pośliniłam się…

    23/02/2011 o 12:46 am

Skomentuj

