krem z zielonego groszku

Wszystko, co teraz robię do jedzenia muszę nazywać ‚jesiennym’;) Dlatego dziś ‚jesienna’ zupa z zielonego groszku w iście wiosennych barwach;)

Piękną mamy jesień w tym roku…

Składniki (na 4 porcje):

– 450 g zielonego groszku (może być mrożony)

– duża biała cebula

– 500 ml bulionu warzywnego

–  250 ml mleka

– 4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– łyżeczka oliwy z oliwek

– sól, czarny pieprz, płatki chili, natka pietruszki

Poszatkowaną cebulę zeszkliłam na łyżeczce oliwy z oliwek, dodałam zielony groszek i całość zalałam bulionem. Gotowałam do momentu gdy groszek stał się miękki. Dodałam rozgnieciony czosnek i przyprawy a następnie zblendowałam wywar zostawiając nieco ‚grudek’ dla urozmaicenia konsystencji. Na końcu uszlachetniłam smak świeżym mlekiem.

Skomentuj

