pikantny makaron

Te pyszne, pikantne makaronowe rurki przywieźli nam z gorącej Sycylii Rodzice. Część wykorzystałam jako dodatek do pasta alla norma, przygotowywanego razem z Chrobotkiem głównego dania naszego zeszłotygodniowego  ‚Wieczoru sycylijskiego’, a drugą część do tego szybkiego obiadu poniżej:)

Składniki (na dwie porcje):

– ok. 30 dkg makaronu (u mnie sycylijskie rurki z chili)

– 10  dkg suchej kiełbasy

– 3 łyżki przecieru pomidorowego

– 3 łyżki sosu sojowego

– 1 łyżka słodkiego sosu chili

– 10 dkg parmezanu

– 10 dkg fety

– 10 dkg oliwek

– 2 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– łyżka oleju (rzepakowego)

– przyprawy:  suszone płatki chili, kolorowy pieprz, sól, bazylia

Makaron ugotowałam. Na rozgrzanej patelni, na łyżce oleju podsmażyłam pokrojoną w drobną kostkę kiełbasę i rozgniecione ząbki czosnku. Dorzuciłam makaron i smażyłam wszystko z dodatkiem przecieru pomidorowego, sosu sojowego, sosu chili, parmezanu i przypraw. Na koniec posypałam danie pokrojoną w kostki fetą i przepołowionymi faszerowanymi oliwkami.

2 komentarze

  1. rzelynska

    nie godzę się byś tak daleko mieszkała ! szybciorem do Łodzi i będziesz mi gotować obiady 😀 proooooszę ?

    23/02/2011 o 12:47 am

    • Hehe, do Łodzi bardzo chętnie bym się przejechała, gotować też bym była rada:)
      Ale co z moim krakowskim domkiem i Gregorkiem?;)
      Mam lepszy pomysł, Ty do Krakowa przybywaj:D

      23/02/2011 o 12:50 am

Skomentuj

