Kaszëbë 2010

Chrobotek i ja bierzemy udział w ‚akcji’ promowania Solidarności

Wyjazd na Kaszuby był bajeczny, jesienny i nostalgiczny. Już chcę znowu znaleźć się nad morzem!

W kwestii pożywienia byłam, jak łatwo się domyślić, skrajnie monotematyczna: smażona ryba, smażona ryba i jeszcze raz, smażona ryba (z małym naleśnikowym wyjątkiem, te borówki mnie skusiły), ale to tylko dlatego, że żaden z nadmorskich lokali nie oferował ryby jako dania obiadowego, poddanej innemu rodzajowi obróbki termicznej. Albo niedokładnie szukałam;) Mój żołądek pod koniec turnusu zaczął protestować (tu drugie odstępstwo od rybnej diety – potrawka z kurczaka w ramach remedium na zbolałe trzewia), ale zaraz po powrocie do domu zafundowałam mu kurację z serii rozgotowanych warzywnych papek;)

Z racji tego, że nasz wyjazd przypadał na kończący się sezon wakacyjny, wybór ryb nie był już tak szeroki. Mimo wszystko, udało mi się w tym roku pokosztować: flądrę, mirunę, sandacza, okonia morskiego i pangę (;)) Na zdjęciach powalających różnic nie widać, bo każda ryba wyfiletowana i zapanierowana, ale niuanse smakowe wręcz pieściły podniebienie:) I jadłam w smażalni i plastikowymi sztućcami i na tekturkach… tak, jak lubię najbardziej:)

Szczęście, że Gregor preferował bardziej zróżnicowaną dietę;) Poniżej: znacznie ujedzony filet z kurczaka z mozarellą, boczkiem i pomidorem, panierowane kurze pulpeciki, placki ziemniaczane z gulaszem i naleśniory z serem, słodką śmietaną i borówkami:)

 

Nad morzem dobiegła końca moja sierpniowa abstynencja, więc spróbowaliśmy pszenicznego helskiego piwa Viva Hel oraz wyrobów pomorskiego Browaru Amber, pod postacią piw: Remus, Złote Lwy i Żywe:) Hitem żeńskiej części wczasowiczów stało się piwo ze swego rodzaju alkoholizowanym kompotem wiśniowym wraz z owocami, naprawdę pyszne i aromatyczne:)

Skomentuj

