naczelniki

Letnie naleśnikowe jedzonko. Z wyborną konfiturą z wiśni. Domową, ale nie mojej produkcji;)

A w moim Rodzinnym Domu o naleśnikach mawia(ło) się właśnie ‚naczelniki’;)

Składniki:

– szklanka mleka 2% tłuszczu

– nieco gazowanej wody mineralnej

– mąka – najlepiej pełnoziarnista (taka ilość by ciasto uzyskało konsystencję śmietany)

– jajko

– łyżka oleju rzepakowego

– szczypta soli

Ze zmiksowanych składników utworzyło mi się ‚ciasto’. Cienkie naleśniki smażyłam z dwóch stron na teflonowej patelni bez dodatku tłuszczu.

Oprócz kwaskowej konfitury, była jeszcze ubita śmietana 30% tłuszczu z odrobiną cukru pudru oraz koktail maślankowo-truskawkowy:)

P.S. Muszę napisać o tym, że byłam ostatnio z mym  Bratem Antkiem w ZOO, gdyż było super-fajnie:) Fenki podbiły moje serce;) A wycieczkę tę zasponsorował właśnie Brat, z okazji moich niedawnych urodzin:)

Natomiast w miniony weekend uczestniczyliśmy w ceremonii ślubnej i weselichu Przyjaciół. Wiązało się to z wypadem do Nowego Targu i przednią zabawą, zwłaszcza że nasza stała ‚Grupa Imprezowa’  jak najbardziej dopisała:)

A będąc w pobliżu, udało nam się dodatkowo zwiedzić ruiny gotyckiego zamku w Czorsztynie🙂

One response

  1. Pingback: wytrawne naleśniki «

Skomentuj

