słodka kapusta i pierożki z grzybami

Zapragnęłam takiej słodkiej, aromatycznej, młodej kapusty, jaką często można spotkać w Czechach. Postanowiłam nie czekać i o 22. wieczorem wytargałam gary, żeby na następny dzień mieć już ‚przegryziony’ dodatek do obiadu. Kapusta okazała się jednak tak przepyszna, że to ona zagrała (?) pierwsze skrzypce. A towarzyszyły jej równie smakowite (gotowe) włoskie pierożki z grzybami.

Składniki:

– główka młodej kapusty

– 4 poszatkowane, uduszone cebule

– odrobina gotowej zasmażki (lub łyżka mąki i łyżka tłuszczu rozprowadzone z gorącą wodą)

– łyżka cukru trzcinowego

– przyprawy (u mnie minimalistycznie: sól i pieprz:))

Poszatkowaną kapustę dusiłam w niewielkiej ilości wody. Dodałam do niej zeszkloną cebulkę, cukier i przyprawy, a pod koniec gotowania zagęściłam zasmażką. Pykało to sobie aż do miękkości, czyli około godzinę.

Skomentuj

