kotlety z jajec i pyszne dodatki

Odkopałam się spod sterty ‚kserówek’, zakończyłam sesyjkę i tym samym zaczęłam znowu gotować i zajmować się innymi równie pożytecznymi sprawami:) Przez ostatni tydzień żywiła Gregora przemiła Pani o wybitnie długich paznokciach, z jadłodajni ‚Mała Chatka’;) Ale teraz już wszystko wróci do normy!

Obiecuję, zwłaszcza, że sama się nie oprę, wrócić jeszcze do zakopiańskich smakołyków, których dane mi było pokosztować podczas naszej niedawnej mini-wycieczki na Podhale. Ale dziś coś z moich garnków. Kotlety z jajka – ponoć nasz, polski wynalazek – i inne pyszności:)

Skład kotletów:

– 4 jaja ugotowane na twardo

– jedno surowe jajo

– 3 małe ugotowane ziemniaki

– poszatkowana i podsmażona cebulka

– poszatkowana natka pietruszki

– 2 łyżki mąki

– bułka tarta do obtoczenia

– przyprawy (u mnie sól ziołowa, pieprz cytrynowy i czerowny, sproszkowana trawa cytrynowa, suszony majeranek,  ‚przyprawa do ziemniaków’)

Ugotowane i obrane  jaja oraz ziemniaki należy rozgnieść (np. przy pomocy praski do ziemniaków lub nawet widelca) na masę. Dodać surowe jajko, cebulkę, natkę, mąkę i przyprawy a następnie formować ‚zgrabne’ kotleciki i panierować je w bułce tartej. Na koniec wystarczy usmażyć te aromatyczne ‚placuszki’ w niewielkiej ilości oleju rzepakowego.

Jajeczne kotleciki wystąpiły wespół z krążkami cebulowymi w panierce, pieczonymi ziemniaczkami (oprószonymi moją ‚diabelską przyprawą’ z Czech) i nieodłącznym sosem jogurtowo-czosnkowym. A ta piękna purpura, to suszony burak z winegretem:)

I WSZYSTKIEGO URODZINOWEGO i IMIENINOWEGO dla mojego Brata Antka z okazji urodzin i imienin:) Biedak, obchodzi dwa święta w jeden dzień;)

4 komentarze

  1. Tajemniczy Pan X

    jajko….ehh…., ale ziemniaczki wyglądają dobrze

    06/07/2010 o 11:50 am

    • Ty jesteś ziemniaczkolubny, więc nie dziwota, że przyciągnęły Twoją uwagę;)
      Może do jajka się też kiedyś przekonasz?;)
      Cmok, cmok;)

      03/08/2010 o 11:00 am

  2. ah, czyli trzeba dodać ziemniaki :O Kiedyś próbowałam zrobić takie kotleciki (ale w przepisie nie było ziemniaków), ale smakowały jak jajecznica w nietypowej formie xD

    06/07/2010 o 5:26 pm

    • Są bardzo smaczne, polecam:)
      Ja akurat znam przepis z ziemniakami, ale czytałam kiedyś propozycję zastąpienia ziemniaków białym serkiem, więc pewnie wariantów jest wiele:)

      07/07/2010 o 11:06 am

Skomentuj

