zupa porowa

Dzisiejszą bohaterką jest kolejna zupa krem – porowa. Po prostu UWIELBIAM zupy krem! Aż żal mi nieraz jeść zupę jeśli nie została uprzednio zmiksowana;) Przepis, standardowo, mało wymagający. A oto główne składniki:

– 40 dkg pora (Allium porrum;))

– połowa czerwonej cebuli (lub też zwykłej, oczywiście;))

– jeden ziemniak

– dużo czosnku (wiadomo;))

– kostka bulionowa, odrobina oliwy lub masła, 250 ml mleka, przyprawy (biały pieprz, pieprz ziołowy, sól czosnkowa)

– dla okrasy: nieco szczypiorku, prażona cebula i grzanki lub groszek ptysiowy

Sposób postępowania zgodny z moją „tradycją”: Umyte warzywa należy drobno pokroić i udusić na niewielkiej ilości tłuszczu. Następnie trzeba zalać je mlekiem i wodą (żeby płyn przykrył jarzyny), ugotować do miękkości, dodać kostkę bulionową i przyprawy a na koniec potraktować blenderem:D Na wielki finał aż się prosi, żeby tknąć trochę życia do tej rachitycznej w kolorze, ale przepysznej polewki. Ja przybrałam ją wiechciami szczypiorkowymi, cebulką i grzankami:) Wygląda mi to nader staropolsko:D

Skomentuj

