orzeźwiający napój rabarbarowy

Za oknami szaro, a rano kolejny dzień z rzędu nie obudziło mnie słońce, które zwykle o tej porze roku już od 6. wdziera się do sypialni i każde zwlec się z łóżka, po to tylko, żeby zaciągnąć rolety i spróbować ponownie zasnąć. O ile lubię deszczowe i wietrzne dni, to słoneczne i jasne poranki sprawiają, że mam więcej wiary i zapału do mierzenia się z codziennymi obowiązkami i zdaje mi się, że nie tylko ja tak mam:) Ale bure, leniwie ciągnące się dni, są wyjątkowo kojące, zwłaszcza, że w garnku na piecu mam moją ukochaną kremową zupę z cebuli i ziemniaków i aromatyczny, naszpikowany grzybami i suszonymi śliwkami bigos Mamy, którego sam Mickiewicz nie umiałby opisać. A na wieczór (naukowy…) zostało nieco wczorajszego napoju rabarbarowego w ślicznym, optymistycznym kolorze. Szary dzień i intensywnie różowy napój to dość ładne połączenie.

napój rabarbarowy z trawą cytrynową i miętą

4 duże kawałki rabarbaru (ok. 500 g)
cukier muscovado lub zwykłego białego (ile kto lubi)
sok i skórka z limonki
2 „pędy” trawy cytrynowej (może też być sproszkowana lub suszona)
parę listków mięty
ok. 750 ml wody

Rabarbar pokroiłam na kawałki, zalałam wodą, dodałam cukier oraz rozgniecioną nożem i obraną z wierzchniej skórki trawę cytrynową i gotowałam ok. 10-13 minut.

Odcedziłam i odstawiłam do ostygnięcia. Dodałam skórkę i sok z limonki oraz listki mięty i kostki lodu.

A po piękne kostki lodu (które też koniecznie muszę wypróbować!) i wpis, który mnie zainspirował odsyłam tutaj.

8 responses

  1. Bea

    Jakie piekne zdjecia! Bardzo mi sie Twoja wersja podoba :)

    POzdrawiam serdecznie!

    04/06/2012 o 5:25 pm

  2. cudowne jest to różowe kolorowanie świata.

    04/06/2012 o 5:36 pm

  3. ka

    mam rabarbar a teraz kolejny pomysl jak go przerobic. Piekne fotki!

    04/06/2012 o 8:07 pm

  4. Ahhh ten kolor! Patrząc na te fotki uświadamiam sobie, że jednak uwielbiam „majtkowy-różowy” :)))

    06/06/2012 o 5:33 pm

    • Ja doszłam właśnie do takiego samego wniosku ;)
      Dziękuję za komentarz :)

      06/06/2012 o 5:50 pm

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 118 obserwujących.