najzwyklejsza surówka z młodej kapusty

Tego, to w najśmielszych snach się nie spodziewałam! Nie do wiary, że surowa, młoda kapusta jest taka pyszna! W moim niezbyt-kapuścianym Rodzinnym Domu, jak nietrudno się domyślić, nie pojawiało się zbyt wiele potraw z tego warzywa (chyba, że w postaci ukiszonej, przerobionej na bigos – specjalność i przysmak mej Matuli:)). Zdaje się, że jadłam parokrotnie surówkę z białej kapusty, ale chyba zupełnie nieświadomie (gdzie ja miałam głowę?!) i, co gorsza, bardzo mi smakowała, ale nie przeszło mi przez myśl, że to zwykła Brassica :) No nic, wreszcie przyszła na mnie kolej. I na kapuchę;)

Rzecz jest niezwykle prosta, ale potrzebowałam wskazówek, bo dla mnie, to jakoby novum, a znalazłam je tutaj.

I bardzo chciałabym jechać do naszego zoo:) Co roku udajemy się tam z Bratem, z okazji moich urodzin. W tym roku też planujemy, ale ciągle tyle spraw wynika, że prawdopodobnie wizyta u źwierzyny odwlecze się do urodzin Brata;) Na szczęście to też niebawem:)

Powoli też zaczynam uporczywie myśleć o Kaszubach. I strasznie tęsknić do tych stron. Co roku to samo i to samo i mam pełną świadomość, że zaczynam się robić nudna;) Kompulsywnie oglądam nadmorskie zdjęcia, sjerce mi się rozdziera a oczęta wilgotnieją na samo wspomnienie. Toż to krystaliczna postać tęsknoty!

Takie to myśli lęgną się w czaszce podczas szatkowania kapuścianych liści;)

Składniki:

- pół główki młodej kapusty

- zioła: pęczek koperku, pęczek szczypiorku

- 120 ml gęstego jogurtu naturalnego

- 1 łyżka majonezu

- 1 (lub więcej;)) ząbek czosnku

- przyprawy: sól, czarny pieprz, pieprz cytrynowy

Kapustę drobno poszatkowałam (ponoć należało ją wcześniej posolić, a po 15 minutach tę sól spłukać. Ja zupełnie przypadkowo pominęłam ten etap, jednak kapusta nie dała tego po sobie poznać:)). Zioła również poszatkowałam i zmieszałam z kapustą.

Sos przygotowałam z jogurtu połączonego z majonezem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i przyprawami.

Kapustę wymieszałam z sosem i schłodziłam przed podaniem.

8 responses

  1. najzwyklejsza, a jaka pyszna :)

    29/06/2011 o 5:05 pm

  2. Polina

    mniam :) chyba sprobuje a bys mogla zamiescic cos wwegetarianskiego albo azjatyckiego wdziewczna bede :)

    http://magia-korei.blogspot.com/

    30/06/2011 o 9:21 pm

    • :)
      Zdarzają mi się wpisy bezmięsne, nawet często ;) Azjatyckie rzadziej, ale może kiedyś? ;)
      Dziękuję za komentarz :)

      30/06/2011 o 11:09 pm

  3. Tajemniczy Pan X

    Zoo, też bym się przeszedł :)

    01/07/2011 o 3:19 pm

  4. Ja też lubię surówki z białej kapusty. Polecam też tę http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=1997

    22/07/2011 o 7:45 pm

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 117 obserwujących.